Jaarlijkse Kinderboekenweek

Ieder jaar organiseert en financiert Stichting Power de Kinderboekenweek bij ons op school. De leerlingen krijgen interactieve workshops waarbij een aantal inspirerende kinderboekenschrijvers  aanwezig zijn.

In 2014 was het thema  FEEST! Wij zijn die dag feestelijk begonnen. Dat doen we door met alle kinderen om 8.30 uur het feestlied met dans ten gehore te brengen op het plein. Het lied wordt in alle groepen ingestudeerd.

Vorig jaar was het thema Superhelden met de schrijvers Annemarie Bon (1 en 2), Stefan Boonen (3,4 en 5) en Erna Sassen (6,7 en 8).

In 2013 nodigden we Jan Paul Schutten en Bibi Dumon Tak uit. Ruik eens wat ik zeg, het allereerste boek van Jan Paul Schutten, werd bekroond met een Vlag en Wimpel. In 2008 kreeg Kinderen van Amsterdam de Gouden Griffel. Schutten won in 2014 de tweejaarlijkse Nienke van Hichtumprijs met zijn alom geprezen Het raadsel van alles wat leeft. Op de Hildebrand van Loonschool gaf Schutten tijdens de Kinderboekenweek 2013 voor groep 5-8 een presentatie over de evolutietheorie naar aanleiding van Het raadsel van alles wat leeft
Bibi Dumon Tak is een van de meest succesvolle Amsterdamse schrijfsters. Ze kreeg vier Zilveren Griffels: voor Het koeienboek, voor Camera loopt… actie!, voor Bibi´s bijzondere beestenboek en voor het prentenboek Fiet wil rennen.
Op de Hildebrand van Loonschool gaf Dumon Tak een presentatie voor groep 1-4 naar aanleiding van Winterdieren. Daarnaast gaven Schutten en Dumon Tak alle groep les in het maken van een goed en spannend verhaal. Toen de kinderen dat eenmaal wisten, kregen ze van hun juffen of meesters een fotostill uit een film gepresenteerd. Op basis van die still hebben ze hun eigen verhaal geschreven. Tijdens de open dag in de herfst hingen alle verhalen in de klaslokalen.